Update Google genadeloos voor sites zonder waarde voor bezoekers

06 04 2017 - Elke update bij Google heeft als uitgangspunt: de consument een optimale gebruikerservaring bieden door te zorgen voor zo relevant mogelijke informatie. ‘Fred’ is de nieuwste Google algoritme update van 24 maart jl. Websites die puur als inkomstenbron dienen door advertentieverkoop en die verder geen enkele waarde bieden aan de bezoeker die op de website terecht komt, prijken niet meer op de eerste pagina’s van Google’s zoekresultaten. Ook niet als zij alle SEO-trucjes inzetten om bovenaan te komen. Zie ook het artikel op Frank.news

Deze focus op toegevoegde waarde voor de gebruiker/lezer liet mij meteen denken aan de profilering van mensen met hun talenten en bewezen (meer)waarde. Welke relevante informatie geef jij over jezelf aan de mogelijk geinteresseerde ander? In vooral je online (linkedin, FB) en offline (CV, pitch) profileringen?

Wat voeg je werkelijk toe voor je omgeving? Wat is jouw 'frame'? Roep je alleen wat over taken en verantwoordelijkheden maar wat je nou werkelijk toevoegt, de echte resultaten die je hebt neergezet (al dan niet met anderen) vermeld je ook? Nee? Waarom moet de lezer van jouw profilering dan geloven dat JIJ degene bent die ZIJ toch echt moeten bellen (voor de opdracht, voor de baan)?

Wie werk maakt van diens profilering komt het snelste verder. Is dat wat je wil, sta dan eens stil. Denk na en schrijf op wat je aan projecten hebt gedaan de laatste 3 jaar. Wat was de hulpvraag, wat de oplossing, hoe ver reikte de invloed van jou in het resultaat dat is neergezet. Voor je werkgever, voor de klanten en voor anderen. Dat maakt je inzichtelijk waar jouw waarde zit. Benoem die waarde, liefst in getallen. Dat snappen mensen nl. sneller. Dit kunnen ze sneller (in een hokje) plaatsen. Omschrijf de waarde wanneer die lastiger in bedragen of getallen is uit te drukken.

Wedden dat de opbrengst van stilstaan, terugkijken en evalueren je zal verrassen? Succes met je werkelijke waarde verwoorden en wanneer je hulp wenst bij de finetuning, neem dan contact met mij op.

Roel Kiers
Bezoekadres:
Dokter van Deenweg 108
Kantoor 123
8025 BK ZWOLLE

T 06 – 5333 5844
E roel@roelkiers.nl